Waar kan ik terecht voor problemen met een aankoop of factuur?
Je vindt in je brievenbus een boek of pakket dat je niet besteld hebt? Je telefoonrekening is veel te hoog? Je kan je abonnement op een tijdschrift niet stopzetten?
Verschillende verbruikersorganisaties helpen je verder. Meestal moet je lid zijn van de organisatie. Daarvoor betaal je jaarlijks lidgeld.
De Gezinsbond heeft een dienst consumentenklachten. Tel. 02 507 89 84.
Testaankoop geeft gratis advies als je een abonnement hebt op één van hun tijdschriften. Tel. 02 542 34 34
ECC helpt je verder met problemen als consument die verder gaan dan de landsgrenzen (maar wel binnen Europa blijven). Als je een auto huurde in Portugal bijvoorbeeld. Of je kocht iets in een Nederlandse webshop.
Op Meldpunt kan je bedrog, misleiding, fraude of oplichting melden en krijg je advies.
De Facebookpagina Pasoplichting! houdt je op de hoogte van nieuwe oplichtingspraktijken.
Er bestaat ook een ombudsdienst die je informeert over de mogelijkheden om een consumentengeschil op te lossen.